בנאדמיות בחינוך

מחזירים את הלב, המשמעות והערכים לחזית העשייה החינוכית.

בנאדמיות בחינוך נולדה מתוך הכרה בפער שכולנו מכירים: הפער בין הסיבה שבגללה בחרנו בחינוך לבין מה שקורה בפועל. בין החזון ותחושת השליחות ויכולת ההשפעה לבין ערימת המשימות שמחכה על השולחן. בין הלב שבחר בשליחות הזו לבין המערכת שדורשת תוצאות.


אנחנו באים להדליק את האור.


לעזור לאנשי חינוך לעצור, להתבונן, ולהיזכר בשאלות המהותיות:
מי אני? למה בחרתי בחינוך? מה אני רוצה להשאיר אחריי?

אבל לא רק זה.

במקביל, אנחנו מלמדים ומכשירים בעולמות שאף אחד לא דיבר עליהם במסלול ההכשרה שלכם.
כי איכשהו, תחום הבנאדמיות - האדם שמאחורי התפקיד, הקול הפנימי, החוסן הערכי, החיבור המשמעותי לתלמידים - נשאר מחוץ לתכנית הלימודים.


ואנחנו כאן כדי להחזיר אותו פנימה.


לבנות איתכם מקצוע שהוא גם שליחות, גם יצירה, וגם מצפן לדרך שלכם.
כי חינוך אמיתי מתחיל באנשי חינוך שמחוברים למהות האמיתי שלהם.

הרצאות בחינוך

מי אחראי על חינוך לערכים

נלמד על חינוך הומניסטי, ומהו חינוך ערכי. מה מקומו כיום. מי אחראי לקיים אותו.


ובעיקר, איך אנחנו משלבים אותו כחלק מהעשייה החינוכית היומיומית שלנו.

חינוך מחפש משמעות

איך מוצאים משמעות בימי משבר?


הרצאה המבוססת על תפיסתו של ויקטור פרנקאל ועקרונות הלוגותרפיה. נשוחח על החוויה האינדיבידואלית וגם הקולקטיבית. נאתר מרחבים בהם נוכל להיות משמעותיים בדרכנו האישית החינוכית

חינוך: מאחריות להזדמנות

נשוחח על מהו המפגש החינוכי ומהן ההזדמנויות הפוטנציאליות שבו.

נצביע על האחריות החינוכית באותו מפגש ונשאל כיצד עומדים על המתח- איך ננצל את ההזדמנות החינוכית באחריות הנדרשת.

סנדאות

עולים רמה: מה-DOING ל-BEING

נלמד טכניקות מעשיות לשילוב ערכים בשיח החינוכי

נרכוש כלים להתמודדות עם נושאים קונפליקטואלים באופן מכבד ומקדם, תוך שמירה על קשר חיובי עם הנוער

איך מנהלים שיחה ערכית

נלמד טכניקות מעשיות לשילוב ערכים בשיח החינוכי

נרכוש כלים להתמודדות עם נושאים קונפליקטואלים באופן מכבד ומקדם, תוך שמירה על קשר חיובי עם הנוער

תוכנית עבודה מבוססת ‘בנאדמיות’

נלמד לשלב ערכים חינוכיים בתוכניות עבודה קיימות 

נכיר כלים להתמודדות עם שינויים תוך שמירה על ערכים

נבנה תוכניות עבודה ערכיות, אפקטיביות ורלוונטיות

העוגן החינוכי שלי

נזהה ונבין את הערכים שמובילים אותנו כאנשים ומחנכים

נלמד כיצד ערכים אלו משפיעים על עבודתנו ונייצר כלים ליישום שלהם

נבנה תוכנית אישית להטמעת הערכים בעבודה החינוכית

בתי ספר יסודיים ותיכוניים

ליווי ארגוני חינוכי

תהליך מקיף לחיזוק מערכות חינוך קהילתיות

במרכז ההכשרות לחינוך לבנאדמיות אנו מאמינים שניתן ליצור עולם טוב יותר באמצעות מפגש מעורר השראה בין אנשי החינוך לדור העתיד וכאנשי חינוך, אנו מבינים שכדי ששינוי אמיתי יתרחש, יש משמעות רבה לתהליכי אורך.

שינוי מהותי נבנה לאורך זמן, במעקב צמוד ובהתאמה מתמדת לצרכי הארגון.

מסלול ב':

מעגלי העצמה - ליווי שוטף לצוותי חינוך

ליווי מותאם לארגונים  המוכנים לפעולה

מיועד לארגונים שכבר מכירים את החזון והצרכים שלהם ומעוניינים להתמקד ישירות בחיזוק הצוות החינוכי. זהו מסלול אינטנסיבי של עבודה שוטפת עם הצוות, ללא שלבי אבחון מקדימים.

3 מעגלי החיזוק:

מעגל ראשון: הכשרה חינוכית-מקצועית

  • תכנים מותאמים אישית לסוג הארגון ולתפקידי הצוות
  • מיקוד בצרכים המשתנים לאורך השנה (התחלת שנה, אמצע שנה, סיכום)
  • שילוב של ידע תיאורטי וכלים פרקטיים ליישום מיידי
  • התאמה לאתגרים הספציפיים של הארגון

מעגל שני: למידת עמיתים

  • מפגשי הנחיה קבוצתיים לטיפול בדילמות חינוכיות שוטפות
  • שיתוף ניסיון ופתרונות בין חברי הצוות
  • יצירת מרחב בטוח לשאלות ולהתמודדות עם אתגרים מקצועיים
  • פיתוח תרבות של למידה משותפת ותמיכה הדדית

מעגל שלישי: גיבוש ובניית קהילה

  • חיזוק הקשרים החברתיים והמקצועיים בצוות
  • בניית שפה משותפת וערכים מנחים
  • פעילויות לחיזוק התחושה של שותפות במשימה החינוכית
  • יצירת מעגל תמיכה שמחזק את העבודה השוטפת

למי זה מתאים?

  • ארגונים עם צוות חינוכי מנוסה שמכיר את העצמו
  • מקומות שעברו כבר תהליכי אבחון או שינוי בעבר
  • צוותים שרוצים להשקיע זמן ואנרגיה בפיתוח מקצועי שוטף
  • ארגונים המעוניינים בעבודה עמוקה ואינטנסיבית עם הצוות
  • + הפירוט הקיים כבר של כל המסגרות הקיימות

יתרונות המסלול:

  • התחלה מהירה ללא שלבי הכנה ארוכים
  • מיקוד מלא בפיתוח הצוות החינוכי
  • גמישות בהתאמת התכנים לצרכים משתנים
  • השקעה מרבית בליווי שוטף ובתמיכה מעשית

מסלול א':

תהליך 5 השלבים + ליווי שוטף

שלבי האבחון והתכנון:

הקשבה להנהגה מפגש עם בעלי התפקידים המרכזיים (מנהל/ת בית ספר, ראש מועצה, מנכ"ל ארגון) ונציגי ועדות/צוותים רלוונטיים - מיפוי המצב הקיים, הצלחות נוכחיות וזיהוי המטרות לעתיד.

1

קולות מהשטח שיחות אישיות עם בעלי תפקידים מרכזיים: מחנכים/מדריכים, רכזים, מתנדבים, הורים/קהילה ותלמידים/חניכים - איתור נקודות החוזק, הקשיים והצרכים החוזרים.

2

 מפגש ארגוני ממוקד מפגש עבודה עם נציגות רחבה לשיח פתוח על תמונת המצב, זיקוק מטרות משותפות והצגת עקרונות לפעולה מותאמת ארגון.

3

בניית מודל פעולה תכנון שיטת הפעולה - מבנה ארגוני מותאם, גבולות אחריות, קשרי גומלין בין המסגרות השונות וחיזוק שפה חינוכית משותפת.

4

הצגת תכנית והמלצות פגישה מסכמת עם הנהלת הארגון - הצגת התהליך, המלצות ליישום ודגשים לעבודה אפקטיבית לאורך זמן.

5

ליווי שוטף - 3 מעגלי חיזוק עבודה שוטפת עם הצוות החינוכי לחיזוק העבודה לאורך השנה:



  • הכשרה חינוכית-מקצועית: תכנים מותאמים לסוג הארגון ולצרכים המשתנים לאורך השנה
  • למידת עמיתים: מפגשי הנחיה לטיפול בדילמות חינוכיות ואתגרים מקצועיים
  • גיבוש: בניית מעגל חברתי ומשימתי של שותפים לחזון חינוכי משותף

6

שני המסלולים מותאמים לצרכי הארגון ומבטיחים קיימות ארוכת טווח לשינוי החינוכי.

תכנים מקצועיים

קורסים דיגיטליים ללמידה אישית

המאמרים שלי

מערכים ודפי עבודה

קבוצת הווצאפ של אנשי וצוותי חינוך

הפודקאסט שלי

צפו בסרטונים

איך זה עובד?

אנחנו מציעים ליווי מותאם לצוותים חינוכיים, מנהלים ורכזים - בפורמטים מגוונים:

הרצאות השראה שמחזירות את האמונה, החזון והלב למרכז

תוכניות ליווי שנתיות לבתי ספר, מועצות אזוריות ועמותות חינוך

הדרכות ייעודיות לרכזים ומנהלים בהתמודדות עם שחיקה, תסכול ומורכבות ערכית

סדנאות עומק חד-יומיות או מרובות מפגשים לצוותים בית ספריים או חוץ־בית־ספריים

בכל מסלול, נשלב בין כלים מעשיים לפדגוגיה ערכית, בין רגש לעשייה, בין משמעות ליומיום.

למי זה מתאים?

מנהלות שרוצות לבנות תרבות חינוכית מחוברת ומשמעותית

רכזים ורכזות שמחפשים איך לחדש את הקשר עם הצוות

מדריכי משלחות, מובילי קהילות חינוכיות

צוותי חינוך בלתי פורמליים (עמותות, תנועות נוער, מתנ״סים)

צוותי חינוך במוסדות פורמליים (בתי ספר, תיכונים, יסודיים)

אנחנו מאמינים ש:

ערכים הם לא קישוט – הם הבסיס לכל מפגש חינוכי.

שיחה כנה בין אנשי צוות – חשובה לא פחות מכל ישיבת עבודה.

איש או אשת חינוך שמרגישים משמעותיים – מעבירים את זה הלאה: לתלמידים, למודרכים, לסביבה כולה.

כי כשאת.ה מחובר.ת למהות – זה מורגש. וזה משנה מציאות.

מה הגישה שלנו?

לא רפורמה. לא תוכנית עבודה. לא סיסמאות.

אלא תהליך שמחזיר אותך - המורה, המדריכה, הרכז, המנהלת, המנחה - אל האדם שמאחורי התפקיד.

זה לא משנה אם את עומדת בכיתה או מוביל קבוצה בערב, אם אתה עובד בתוך מערכת או פועל בקהילה.

בנאדמיות מדברת על אותו שורש: הרצון לחנך מתוך אמת. לפעול מתוך חיבור. להשפיע מתוך משמעות.